Calpe

Hallo volgers,

Vandaag 2 dagen in één keer beschrijven. Gisteren zijn we er niet meer toe geraakt wegens laattijdig thuiskomen.

Gisterenmorgenhebbenwe Calpe bezocht net zoals vandaag.

Calpe ligt 9 km van Moraira n telt ongeveer 12.000 inwoners. Het is getekend door de grote appartementsgebouwen en hotels. Op vandaag kweet niet hoeveel toeristen. Calpe ligt vlak naast De Penon Ifach, de rots die de Costa Blanca tekent. Daar aangekomen geraakten we gelukkig onze Seat kwijt.Slenterd langs de talloze winkeltjes(die goed zijn voor vrouw en dochter) komen we langs de kustlijn. Prachtig. Mooie prommenade en veel restaurants en winkeltjes.Het strand bomvol.We besloten dan ook om de sfeer even op te snuiven in de avonddrukte en reserveerden voor 's avonds ineen restaurant. 21.30h aan tafel want de Spanjaarden eten maar om 22.00h. Na de middag terug naar huis om nog wat te eten en een frisse duik in het zwembad te nemen. Dit is nog altijd nodig want zoals ik al zei kan je hier niet zonder.(+40°C in de zon).

's Avonds retour naar Calpé en gelukkig auto weer op dezelfde plaats. Kuierend langs de prommenade richting restaurant want schele van de honger. Lekker wijntje met de nodige plaatselijke orkestjes die aan de tafel kwamen spelen. Daarna lekker gegeten. Na ons maagje gevuld te hebben slenterend teruglangs de dijk richting aauto. Op de dijk voortdurend lastig gevallen door'make a good price'; een negerke met truitjes van Tommy Hillfiger,Lacoste, Adidas. Een andere met zonnebrillen ,een anderen met uurwerken. Afbieden geen probleem. We zitten weeral in het nieuw. Cedric trekt die mensen aan. Hij kijkt ernaar en we hebben het zitten.Ola, good price.

Vandaag na het ochtendgloren hebben we de massa in Calpe vervoegd en ook even een dagje strand gedaan. Het zeewater was zalig en we lagen op ons gemak.('stoeltjeen parrasolleke gehuurd)Ik had mijn zonnebrilleke aan en kon alles goed aanschouwen,Cedric deed hetzelfde. Appeltjes,peertjes , meloenen,groete meloenen,theezakjes en niets zat er ook tussen. Veel bruine maar ook witte koplampjes. Al bij al was het een zeer geslaagde namiddag en we waren goed verbrand. Door het zout hé.

Na 16.00h terug huiswaarts en natuurlijk een afkoelende duik in het frisse 32°C zwembadwater.

Straks eten, familiale gesprekken en natuurlijk nog een slapmutske.

Groeten en tot morgen

Christ,Mieke,Cedric en Adeline.

Rik Valcke

Hallo Christ, Mieke en de kids,
Profiteer er maar goed van want hier is het weer genen vetten hoor.
De komende 2 dagen wordt het wat beter, maar vanaf zondag is er alweer kans op onweer.
Onze vakantie in Zuid Frankrijk was ook zeer goed.
Maar daar vertel ik je wel later meer over.
Heb je daar al koi gezien? Ik betwijfel het...
Veel groetjes
Rik

Stef

Niet te veel naar de koplampjes kijken want die kunnen ook bijten !