Guadelest

Zonnige morgen. Op ons gemak ontbeten.

Na de was en de plas richting Guadelest vertrokken. Zeer toeristisch dorpje (zeggen ze toch) waarvan het kasteel en de klokketoren, boven op een bergtop gelegen is. Guadelest ligt landlandinwaarts en zo een 25 km van Benidorm. Ongeveer 55 km van bij ons en 50 min rijden. Met onze Seat geen probleem. De autopista(zo noemen ze hier dat)op en daarnaartoe. Er was wel toerisme maar het viel zeer goed mee. De temperatuur was aangenaam en verdraagzaam want er was daar constant een verfrissend windje. Heerlijk.Pitoresk dorp met talloze winkeltjes ,zeer leuk. Dan via trappen omhoog en door een erorme poort naar binnen die op een binnenkoer uitkwam. Van daaruit kon je een bezoek brengen aan het kasteel met toren.Een prachtig zicht naar beneden op het stuwmeer met blauwe wateren de enorme bergwereld.

Onze maag knorde en daar aten we op het gemak een snackske(calamares met sla en frietjes).

Ook idaal om te zitten met het uitzicht.

Na de talloze souvenierwinkels bezocht te hebben(ge kent mijn 2 vrouwen hé) vertrokken we richting huiswaarts. Leuk om door de bergpassen weer te rijden. We waanden ons net in de Provence net zoals al die jaren geleden. Super gewoon. Op de flanken van vele bergen waren grote netten aangebracht. Blijkt daaronder de amandelboom te zitten want dat was daar de hoofdactiviteit van de plaatselijke bevolking.

Bij thuiskomst direct afkoeling gezocht in ons zwembad.

Wat gelezen, wat gezwommen, wat geluierd en wat familiale gesprekken gevoerd.

Net apperitiefje genomen met de nodige hapjes op het gemak in zwembroek. Meer moet dit niet zijn.

Wat schaft de pot vanavond.Neen niet gaan uiteten. Wel spaghetti bolognaise.

Salutos en tot morgos

Christ , Mieke en de kids.