Villajoyosa

Er was tamelijk veel wind vannacht.Die kwam van buiten natuurlijk.Gelukkig koelde het ferm af. Rond 12.30h weeral vuurwerk vanuit een andere hoek. Blijkbaar waren er hier solden.

Na het nemen van het ontbijt en het doornemen van het nieuwsblad vertekken we naar Villajoyosa. Een stad met 22.000 inwoners maar toch een mooie kustlijn. Deze stad ligt net over Benidorm en 52 km van Moraira. In 40 min. zijn we ter plaatse met onze Seat. De appartementen en huisjes zijn er geschilderd in felle kleuren wat het uitzicht vanop de dijk weer aantrekkelijk maakt. Rustige strandligging i.v.m. andere grote steden. Daarombesluiten we om hier donderdag terug te komen voor een ganse dag en een strand -zee dag ervan te maken.

Scheel van den dorst belanden we weer op een terras. Na de keel doorte spoelen zoeken we onze auto terug op de parking. De sauna in en vertrekken.

Terug thuis eerst afkoelen zwembad alvorens gastro te kunnen nemen.

Daarna leuke namiddag aan zwembadmet de nodige behoeften:cerveza, kremmeke,...

Adios,

Christ,Mieke en de kids

Een zonnige zondag in Moraira

Deze nacht hebben we niet zo goed geslapen als normaal. Er kwamen een paar nieuwe vakantiegangers toe in de urbanisatie 'San Jaime' waar we verblijven. De bewoners waren in feeststemming want het was weekend en er werd nogal wat gelachen en gebabbeld in de omgeving. Rond middernacht werden we dan ook gewekt door het lied: 'Ik hou van u' die gezongen werd door een feestende Vlaming en om 3u30 klonk er plots een schreeuw:'I'm a hero' door de urbanisatie.

Deze morgen hebben we Moraira bezocht. We zijn even tot aan het strand geweest, de vestigingen van het oud kasteel bezocht en onze ogen de kost gegeven in de haven van Moraira. Scheel van de dorst belandden we weer op een terras. Het waren geen kleine dranken dat ze daar serveerden, maar ja we hadden dan ook grote dorst.

In de namiddag nog even aan het zwembad gezeten. Ik had me een beetje verkeerd ingesmeerd en zie er nu uit als een puzzelstuk. Deze foto wordt niet gepubliceerd. Plots werden we in de namiddag verrast door geknal van een groot vuurwerk die wel 20 minuten duurde, prachtig kon je het niet noemen want je zag niets op klaarlichte dag. Zouden ze in Calpe het londje te vroeg aangestoken hebben of hadden ze zich vergist van uur of ontvlamde het van de enorme hitte. (misschien een accidentje).

Vanavond staat Mieke niet achter de kookpotten maar gaan we lekker gaan eten in Moraira en daarna het Spaanse nachtleven proeven.

Tot morgen Christ, Mieke en de kids

Altea

Goed geslapen maar zeer warm.Aan het plafond zo een schroef die toch wat vekoeling brengt.

Voor het ontbijt eerst het zwembad even in.

Daarna de pistolekkes naar binnen. Vandaag uitstap naar Altea. Gelegen 22 km van bij ons en ligt tussen Calpe en Benidorm. Calpe gepasseerd en is verdorie een grote stad. We bezoeken die later nog wel eens.

Altea een oud dorpje met witte huisjes en een kerk in de midden. Pitoresk en rustig. Daar aangekomen parking gezocht langs de kust. Alles bomvol natuurlijk en gene 'leus' te zien. Hoe kan da. Plots 2 't joolders van parking wachters die mij een plaatsje toewezen. bij uitstappen staken ze hun polleke uit. Dit was een openbare parking verstaat ge. Crisis in Spanje. Na het bezoek ons toch nog even op terras gezet en in een Nederlands café een kriek besteld. Gesmaakt dat diene é.

Dan terug naar huis. Gastro genomen en Mieke en de kids daarna in zwembad. Ik was al een uur te laat om de siesta te nemen(in Spanje tss 14.00h-16.00h) .Heb hem toch genomen voor een uurke.Daarna ook afgekoeld.

Voor de rest hetzelfde .

Morgen naar Vissershaven Moraira.

Slaapwel volgers

Christ ,Mietje en de kids.

Vervolg van gisteren

Goed geslapen, wel beetje warm. Genoten van het heerlijke ontbijt met de versgebakken koeken(gaan halen naar de bakker,niet verkeerd verstaan).

Daarna naar de wekelijkse markt in Moraira. Heel groot en zeer warm. Plaatselijke produkten,kledij en ... zijn er in aantallen. Uurwerkje gekocht,mooie Rolex(achterin het kraam).Opgelet wat je zegt op die markt want plots duiken er Belgen op. Een ex-collega moet je daar tegen het lijf lopen. Na de warme,zwetende babbel reden we terug langs de kust van Moraira naar huis. Ondertussen 14.30h geworden en tijd om de gastro te nemen.

Na dit , tijd voor afkoeling in het zwembad. Vandaag opnieuw een briesjemaar zeer heet .

Gelukkig kan water een mens doen afkoelen. Cerveza doet dit hier ook.

Momenteel opnieuw apéritiefje aan het nemen in stijl. Relax,chipke,bistroworst,augurkje enRicard natuurlijk.

Straks sluiten we de dag af met een barbecue.Laat eten is hier de gewoonte.

Meer is er voor vandaag niet aan toe te voegen.

See you tomorrow.

Christ , Mieke en de kids.

Ola vanuit Moraira

Vandaag vertrekdag.Vroeg uit de veren om 2.30h en dan richting zaventem. We hadden de drukte verwacht maar was niet zo . Gate A64 op het einde van de vertrekhal. Wel 20 min stappen en daarna nog 1 1/2h wachten aan de gate . Alle shops taxfree gesloten dus krant lezen en boterkoekske naar binnen spelen. Daarna omroep voor vertrek 6.00h. Plaatsen ingenomen achteraan. Na 2.10h vliegen landen we hard op Alicante.Temperatuur 30°C. Net een haardroger in het gezicht.Daarna auto afgehaald Seat Altea. Goede machine met veel plaats en dan richting bestemming alover Benidorm en Calpe. 10.30h aankomst in ons verblijf.Picco Bello. Zwembad deze namiddag 32°C.Wat geluierd ,gezwommen en genoten.

Tijd voor een apero die we nu aan het nemen zijn.De kids op het gemak nu een douche en dan een beetje eten. Mieke's keuken heeft weer het beste van zichzelf.

Wat het morgen wordt zien we wel.

Sorry voor het late nieuws maar mijn account bij reismee heeft problemen.Heb moeten andere nemen.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Nog 2 weken geduld.

Op 2 augustus vertrekken we richting Spanje namelijk Moraira.

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!